css templates

Groepspraktijk Christel Lacroix

Sinds 1993

Christel Lacroix

Al meer dan 30 jaar ben ik de huisstemcoach – logopediste van de VRT. Ook voor andere mediahuizen mag ik journalisten, reporters en presentatoren hun stem en uitspraak verbeteren.

Natuurlijk help ik ook volwassenen en kinderen met klassieke stemproblemen.

Ik mag les geven aan verschillende hogescholen, PXL, Howest, KUL Antwerpen.
En ik ben de gelukkige auteur van het boek Goed Gestemd.

Regelmatig verzorg ik workshops voor bedrijven, leerkrachten, beroepssprekers, ministers, enz.
Kortom: ik mag doen wat ik graag doe en daardoor ben ik een gelukkig mens. 

Hanne Swartenbroekx

Mijn mama is Gon-begeleidster en daaruit groeide mijn interesse voor spraak–, lees–, schrijf–, reken– en taalstoornissen.

Als animator in het jeugdwerk en begeleider van bijzondere doelgroepen weet ik hoe belangrijk het is om kinderen op een positieve speelse manier te helpen.
Een speelse vlotte strategie maakt een therapie zo veel aantrekkelijker.

Zelf heb ik ook als Gon-begeleidster gewerkt en nog eens zag ik hoe belangrijk structuur en een goede begeleiding is, zeker bij autisme of voor anderstaligen.

Sofie Willekens

Het spelen en begeleiden van kinderen geeft me enorm veel energie.

Dat merkte ik al gauw in mijn leidinggevende rol in de jeugdbeweging.

Daar bovenop nog kinderen helpen, was voor mij de ideale studiecombinatie.

Mijn interesse voor reken-, lees- en schrijf- en taalproblemen is nog gegroeid door zelf in een klas te mogen meedraaien (en het belang hiervan in te zien).

Dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik als logopediste mijn therapieën met veel structuur en zeker met veel creativiteit geef. 

Leonie Geens

De stem is mijn passie.

Als klein meisje volgde ik al zangles en zong ik in een kinder- en jeugdkoor.
Zingen doe ik nu nog steeds. Het is iets wat me dagelijks bezighoudt.
Momenteel zing ik bij Petticoat en in het meisjeskoor Scala.

Door intensief mijn stem te gebruiken, besefte ik al heel vroeg hoe belangrijk het is om je stem juist te gebruiken en te verzorgen.
Hierdoor leerde ik het beroep ‘logopediste’ kennen en dacht ik: ‘Dit is het!’.

Door de opleiding ‘Logopedie en audiologie’ te volgen merkte ik dat de vele andere problematieken zoals spraak-, taal- en leerstoornissen, mij ook erg boeien.

Nu help ik met evenveel passie kinderen met lees – en rekenproblemen.
Het is voor mij een mooie mix van alles waar logopedie voor staat.